onsdag 6 maj 2015

BRUSTABLETT




Jag fick inte fram rätt resultat, och skulle därför behövt fler försök, men jag han få en uppfattning om ungefär hur mycket pulver man behövde av båda. Mitt närmsta och såklart bästa resultat var försök 3, när jag tog 1 ml bikarbonat, och 5 ml citronsyra.


Jag tyckte att min laboration gick bra, det jag tyckte var svårt var tiden. Det var svårt att mäta tiden, hur lång tid det brusade i e kolven. Hade jag fått göra om försöket så skulle jag ha haft med mig en kompis, så att jag så snabbt som möjligt skulle kunna ta tid, jag skulle satt i pulvret och min kompis skulle ha tryckt på tiden. Jag skulle även ha diskat igenom e kolven noggrannare för att jag tror att det kan ha påverkade resultatet. Någonting som också var svårt var att avgöra när det brusat färdigt. Pulvret brusade ett bra tag, men det skulle bubbla också., så det gällde att vara ärligt mot sig själv när man tyckte att det slutat bubbla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar